پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | کاهش دما و بارش باران در اواخر هفته (١٨ اردیبهشت ١۴٠٣) مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۳| معوقات حقوق و مستمری بازنشستگان خردادماه واریز می‌شود حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟ +جزئیات ابلاغیه نمایندگان کارگری: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و حق کارگران یک دستمزد عادلانه است انگیزه قتل مرد جوان در پاتوق اجاره‌ای در مشهد فاش شد + عکس جزئیات جدید از همسان‌سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته | رتبه‌بندی معلمان چه زمانی به پایان می‌رسد؟ عوامل ژنتیکی تأثیر بسزایی بر ابتلا به سرطان تخمدان دارد عرضه و فروش انواع دارو، شیرخشک، مکمل‌های ورزشی و تغذیه‌ای خارج از داروخانه ممنوع است آیا ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان مهریه تعیین شود؟ ارزیابی تکمیلی آزمون استخدام معلم ۲میلیون تومان هزینه دارد ناشتا برای کبد چرب چی بخوریم؟ | در وعده صبحانه این ادویه پرطرفدار را مصرف کنید خشمگین نشوید؛ واقعا سکته می‌کنید! تعداد کشته‌های سیل و طوفان در برزیل به ۸۳ تن رسید (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برگزاری نکوداشت دکتر سید محمد رضا قوام نصیری به پاس نیم قرن خدمت صادقانه‌اش در مشهد

  • کد خبر: ۱۷۰۵۴۹
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
برگزاری نکوداشت دکتر سید محمد رضا قوام نصیری به پاس نیم قرن خدمت صادقانه‌اش در مشهد
مراسم نکوداشت و تجلیل از نیم قرن خدمت ماندگار و تلاش خستگی‌ناپذیر دکتر سیدمحمدرضا قوام‌نصیری، استاد پیشکسوت گروه آنکولوژی و رادیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور جمعی از اساتید و فرهیختگان عرصه پزشکی امروز در مشهد برگزار شد.

به گزازش شهرآرانیوز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم اظهار کرد: گرامیداشت مراسم بزرگداشت دکتر قوام‌نصیری در سالگرد شهادت شهید دکتر چمران اتفاقی نبوده است زیرا هر دو شخصیت‌ بزرگی هستند که شباهت‌ها و ویژگی‌های زیادی در مسیر خدمت به مردم داشتند. 
دکتر محمد علی کیانی با بیان اینکه ارتباط موثر تیم درمان بیماران سرطانی نقش بسیارموثری بر غلبه آنان بر این بیماری سخت دارد و دکتر قوام‌نصیری نمونه بارز این ارتباطات موثر بود تصریح کرد: استاد قوام‌نصیری در یک خانواده فرهیخته و دانشگاهی بزرگ شده و در طول دوره فعالیت خود در حوزه آموزش و در امر طبابت به چیزی جز آموزش سازنده به دانشجویان و درمان موثر بیماران نمی‌اندیشید. یکی از بزرگترین افتخارات این پزشک فرهیخته حضورش در تیم درمان حضرت امام خمینی(ره)، بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تیم پزشکی و تک‌تک اعضای کادر درمان در تمام گروه‌ها نقشی کلیدی در امیدآفرینی به بیماران دارند، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که ارتباط موثر تیم درمان بیماران سرطانی نقش بسیارموثری بر غلبه آنان بر این بیماری سخت دارد و دکتر قوام‌نصیری نمونه بارز این ارتباطات موثر بود.

دکتر کیانی اضافه کرد: پزشكان پيشكسوت می‌كوشند تا با ارتباط نزديک با نهادهای علمی و پژوهشی روزبه‌روز شرايط علوم طبابت را در تمامی تخصص‌های پزشكی کشور ارتقاء دهند. معتقدیم که تجربه و سابقه كار بالای پزشكان پيشكسوت در بسياری از موقعيت‌ها باعث نجات بيماران شده و یکی از این موثرترین زحمتکشان این عرصه دکتر قوام‌نصیری بوده که نقش موثر در درمان بیماران سرطانی داشته است.

وی با اشاره به اینکه رابطه علم و تجربه در طبابت بسيار مهم بوده و با برخورداری از هر دو عنصر، يک فرد متخصص در حوزه سلامت به پزشکی زبردست و حاذق تبدیل می‌شود، بیان کرد: خدمت به بيماران و توسعه علم پزشكی در كشور همواره از اصلی‌ترين هدف‌های پزشكان پيشكسوت بوده و دكتر قوام‌نصیری هم به عنوان یکی از پيشكسوتان عرصه پزشكی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نقش پررنگی در این خصوص ایفا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: برنامه‌های تجلیل از اساتید پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تلاش کانون پیشکوتان این دانشگاه همچنان ادامه دارد. امروز پس از تجلیل ار دکتر فرهودی، دکتر فتاحی‌معصوم و دکتر رجبی‌مشهدی از دکتر قوام‌نصیری تقدیر به‌عمل آوردیم؛ شخصیت فرهیخته‌ای که نامش در حوزه درمان بیماران سرطانی به‌خوبی درخشیده است.

مهمترین کار من در امر طبابت خدمت به مردم و رفع درد و رنج بیماران بوده است

 دکتر سیدمحمدرضا قوام‌نصیری، رئیس انجمن سرطان‌شناسی ایران و رئیس انجمن آنکولوژی خراسان رضوی، گفت: سخنرانی کردن در این جلسه سنگین و محترم که حضور شخصیت‌های فرهیخته‌ را داریم کار آسانی نیست و جا دارد که از قدرشناسی رئیس و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به جهت برگزاری مراسم‌های نکوداشت پیشکسوتان عرصه پزشکی تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: این نکوداشت به عنوان بزرگترین پاداشی بوده که نصیب من ناچیز شده و آن را مدیون لطف خداوند متعال می‌دانم، ما هر گاه این نوع نکوداشت‌ها را دیدیم شاهد آن بودیم که فرد تقدیر شونده به رحمت خدا رفته است بنابراین این قابل تقدیر است که این دست برنامه‌ها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمان حیات تقدیرشوندگان برگزار می‌شود.

استاد پیشکسوت گروه آنکولوژی و رادیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و عضو تیم جراحی بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) با ذکر این نکته که اگر ما قبل از آغاز کارمان با خدای خویش معامله کنیم هیچگونه خللی در انجام کار به‌وجود نمی‌آید، تاکید کرد: من در طول نیم قرن تلاش در حوزه پزشکی همواره لطف و عنایت الهی را دیدم و هرگاه که بیمارانم بهبود می‌یافتند شکرگزار خداوند منان بودم، زیرا معتقد بودم که من کاری نکردم و هرچه بوده لطف ایزد منان بوده است.

دکتر قوام‌نصیری تصریح کرد: برای من یک افتخار بزرگ است که توانستم نقشی کوچک در بیمارستان تک تخصصی امید ایفا نمایم، بیمارستان کوچکی که کارهای بزرگی در شرق کشور انجام داده است. راه‌اندازی بیمارستان ناظران هم یکی از اقدامات شاخص خیران حوزه سلامت در مسیر خدمت‌رسانی شایسته به بیماران سرطانی بوداست.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->